Dlaczego ludzie nie są informowani
o możliwości odzyskiwania pieniędzy?

Na każdym etapie kredytu, podczas spłaty każdej raty, jest możliwość odzyskania poniesionych kosztów. Niestety w dalszym ciągu brakuje informacji na ten temat w telewizji, na portalach internetowych,
ale i w samych bankach.

Odpowiedź jest prosta. Banki są nastawione na zysk, a nie na przedstawianiu klientom opłacalnych rozwiązań, na których bank traci. Nikt z banku nie zadzwoni z informacją, że na klienta czekają pieniądze.

Wielokrotnie kiedy o tym informuję klientów, to w odpowiedzi słyszę „to niemożliwe, przecież podpisałem umowę i teraz muszę ją spłacać”. I właśnie na tym bankom zależy, aby klienci w taki sposób myśleli.

Na każdym etapie kredytu, podczas spłaty każdej raty, jest możliwość odzyskania poniesionych kosztów. Niestety w dalszym ciągu brakuje informacji na ten temat w telewizji, na portalach internetowych,
ale i w samych bankach.

Odpowiedź jest prosta. Banki są nastawione na zysk,
a nie na przedstawianiu klientom opłacalnych rozwiązań, na których bank traci. Nikt z banku nie zadzwoni z informacją, że na klienta czekają pieniądze.

Wielokrotnie kiedy o tym informuję klientów, to
w odpowiedzi słyszę „to niemożliwe, przecież podpisałem umowę i teraz muszę ją spłacać”. I właśnie na tym bankom zależy, aby klienci w taki sposób myśleli.

Jak klienci dają się naciągnąć banksterom?

Klienci, którzy mają ciężką sytuację finansową często są zmuszeni wziąć kredyt za wszelką cenę, nie weryfikując przy tym jego warunków. Niestety, banksterzy to wykorzystują i bazują na braku świadomości, jak i niewiedzy klientów. Celowo doliczają wysokie prowizje i ubezpieczenie, a następnie manipulują klientów twierdząc, że musi wziąć kredyt ze wszystkimi kosztami, w przeciwnym razie bank nie wyrazi zgody na kredyt.

Z reguły klient po kilku odmowach udzielenia kredytu w innych bankach, podpisuje wszystko, co bankster mu przedstawi, bo myśli, że inaczej nie otrzyma pieniędzy. Nic dziwnego, ponieważ jeśli potrzeba jest silniejsza lub gdy klient nie ma wyjścia i stoi pod ścianą, to podpisuje pakt tym razem nie z diabłem, a z banksterem.

Bankster po zakończonym spotkaniu przelicza pięciocyfrowe wynagrodzenie myśląc, że klient po podpisaniu umowy już nic z tym nie zrobi. Większość klientów właśnie tak myśli, bo nie ma świadomości, że z każdego kredytu można odzyskać wszystkie doliczone koszty i to w zaledwie kilka dni.

Przykłady chciwych działań banksterów

Warto wspomnieć kolejną praktykę bankstera, który wciskając klientowi dwukrotnie droższe ubezpieczenie (w porównaniu z tym, co klient mógłby sam sobie zrealizować), staje się agentem ubezpieczeniowym i pobiera dwukrotnie większą prowizję za sprzedane ubezpieczenie, kierując się jedynie własnym interesem. Bo skoro może zarobić na jednym kliencie za sprzedany kredyt na wysokim oprocentowaniu, z wysoką prowizją i wciśniętym ubezpieczeniem, to wykorzystuje okazję do łatwego zarobku.

„Przecież tam pracuje moja koleżanka, na pewno dobrze mi doradzi”

„Przecież tam pracuje moja koleżanka,
na pewno dobrze mi doradzi”

Na taką ripostę zawsze odpowiadam krótkim zdaniem.

Koleżanka za Pana uśmiech i wdzięczność nie zatankuje samochodu, nie zrobi zakupów i nie pojedzie na wakacje.

Niestety, doliczając koszty, każdy bankster otrzymuje wyższą premię, stąd klienci nie wiedzą czy dany kredyt można było
zrobić taniej. Jedynie wierzą, że jest na rozsądnych warunkach.
Następnie klienci przesyłają mi umowę do analizy,
często z ciekawości, aczkolwiek w 95% przypadków zawsze są dodatkowe koszty, które odzyskuję.

Pytanie, jak to później wpływa na relacje z koleżanką, która miała pomóc? Odpowiedz na to pytanie zostawię Państwu.

Na taką ripostę zawsze odpowiadam krótkim zdaniem.

Koleżanka za Pana uśmiech i wdzięczność nie zatankuje samochodu, nie zrobi zakupów i nie pojedzie na wakacje.

Niestety, doliczając koszty, każdy bankster otrzymuje wyższą premię, stąd klienci nie wiedzą czy dany kredyt można było zrobić taniej. Jedynie wierzą, że jest na rozsądnych warunkach.
Następnie klienci przesyłają mi umowę do analizy, często z ciekawości, aczkolwiek w 95% przypadków zawsze są dodatkowe koszty, które odzyskuję.

Pytanie, jak to później wpływa na relacje z koleżanką, która miała pomóc? Odpowiedz na to pytanie zostawię Państwu.

Jaka jest różnica pomiędzy uczciwym pracownikiem banku, a banksterem.

Uczciwy pracownik banku kieruje się przede wszystkim interesem klienta, doradza mu w taki sposób, żeby kredyt był na korzystnych warunkach. Nie będę ukrywał, że takich sytuacji jest niewiele, ponieważ system premiowy pracowników banku opiera się nie tylko na ilości sprzedanych kredytów, ale i dodatkowych produktów, na których zarabia bank. Właśnie przez to pracownicy banków są narażeni i skłaniani do patologicznych działań. Mają one na celu kierowanie się własnym interesem, bo skoro w grę wchodzą jego premie za zakończony miesiąc, to niestety, ale wielu skorzysta z tej możliwości.

Uczciwy pracownik banku kieruje się przede wszystkim interesem klienta, doradza mu w taki sposób, żeby kredyt był na korzystnych warunkach. Nie będę ukrywał, że takich sytuacji jest niewiele, ponieważ system premiowy pracowników banku opiera się nie tylko na ilości sprzedanych kredytów, ale i dodatkowych produktów, na których zarabia bank. Właśnie przez to pracownicy banków są narażeni i skłaniani do patologicznych działań. Mają one na celu kierowanie się własnym interesem, bo skoro w grę wchodzą jego premie za zakończony miesiąc, to niestety, ale wielu skorzysta z tej możliwości.

Jak to wygląda w praktyce

Otóż każdy pracownik ma narzucony cel do zrealizowania, czyli sprzedaż. Każdy zespół, jak i odział również ma taki cel. Każdy lider zespołu, jak i manager również ma ten cel. Dyrektorzy oraz managerowie regionalni również są rozliczani za swoje wyniki i ich podwładnych.

Każdemu więc zależy, aby cel został zrealizowany, ponieważ dopiero wtedy otrzymują premie, które bywają drugim wynagrodzeniem dla każdego z opisanego szczebla w hierarchii.

Bankier ma za zadanie sprzedać nie tylko kredyt, ale i dodatkowe produkty, za które otrzymuje kolejne premie

Kredyt z prowizją = PREMIA

Kredyt z ubezpieczeniem, które wg bankiera jest „obowiązkowe” = PREMIA

Karta kredytowa = PREMIA

Konto osobiste z dodatkowymi kosztami za jego prowadzenie = PREMIA

Każdy kolejny produkt, który można „zaoferować”, czyli wcisnąć klientowi = PREMIA

Więc niestety, ale system wynagrodzenia premiowego sam motywuje bankierów do tego, aby z niego korzystać, a na tym tracą jedynie nieświadomi ich działań klienci.

Jakie instytucje finansowe należy omijać szerokim łukiem?

Rekordowe zwroty dla moich klientów zazwyczaj są przy kredytach, w których klient korzysta z usług niesprawdzonych instytucji finansowych. Klient myśli, że idąc do firmy, która ma pełen wachlarz ofert spośród różnych banków, zaoszczędzi na czasie i dowie się, gdzie jest najtaniej.

Nic bardziej mylnego.

Instytucje finansowe, pośrednicy finansowi i firmy, które oferują produkty bankowe, potrafią doliczać horrendalne kwoty prowizji za swój niewielki udział. Swoje wysokie honorarium, jaki prowizje bankowe i z reguły dwukrotnie droższe ubezpieczenie doliczają do kwoty kredytu, przez co kwota do spłaty wzrasta o ww. koszty, a bank dopiero od tej kwoty zaczyna pobierać odsetki.

Rekordowe zwroty dla moich klientów zazwyczaj są przy kredytach, w których klient korzysta z usług niesprawdzonych instytucji finansowych. Klient myśli, że idąc do firmy, która ma pełen wachlarz ofert spośród różnych banków, zaoszczędzi na czasie i dowie się, gdzie jest najtaniej.

Nic bardziej mylnego.

Instytucje finansowe, pośrednicy finansowi i firmy, które oferują produkty bankowe, potrafią doliczać horrendalne kwoty prowizji za swój niewielki udział. Swoje wysokie honorarium, jaki prowizje bankowe i z reguły dwukrotnie droższe ubezpieczenie doliczają do kwoty kredytu, przez co kwota do spłaty wzrasta o ww. koszty, a bank dopiero od tej kwoty zaczyna pobierać odsetki.

Przykład: Pożyczona kwota 100 000 zł
Prowizja Bankowa, Ubezpieczenie, Opłata pośrednika: 30 000 zł
Bank pobiera odsetki od kwoty 130 000 zł.

Oczywiście, zdarzają się wyjątki od reguły. Kilka osób, które spotkałem na swojej drodze zawodowej dbało o dobro klienta, bo kłóciło się to z etosem wykonywanej przez nich pracy. Dodatkowo, pracowali dla konkretnego podmiotu, gdzie mieli stałe zarobki lub ich premia zależała od wysokości udzielonego kredytu, o czym decydował klient, a nie na dodatkowych doklejonych kosztach.

Natomiast większość banksterów pracujących na własny rachunek, widząc klienta przy biurku, z góry wie, do którego banku się z nim udać. Zatem pseudo doradcy, banksterzy wybierają w takich sytuacjach oferty banków, które były najbardziej opłacalne, ale tylko dla pośrednika. Inaczej mówiąc, wnioski kredytowe klientów są kierowane do banków, które płacą banksterom największe prowizje.

Moje powyższe wypowiedzi nie są skierowane do żadnego pracownika banku ani bezpośrednio do żadnego
z pośredników. Opisane sytuacje wynikają z moich obserwacji, a głównie z analiz umów moich klientów.
Jeśli ktoś poczuł się dotknięty lub urażony, to nie miałem tego na celu. Po prostu niech to wszystkich, którzy mają coś na sumieniu skłoni do refleksji, a najlepiej aby realizowane przez was kredyty były tanie i korzystne, ale dla klientów.
Bo jak widać, da się pomagać nieświadomym ludziom w odzyskiwaniu ich ciężko zarobionych pieniędzy
i również przy tym zarabiać – ze spokojnym sumieniem.

Moje powyższe wypowiedzi nie są skierowane do żadnego pracownika banku ani bezpośrednio do żadnego z pośredników. Opisane sytuacje wynikają z moich obserwacji, a głównie z analiz umów moich klientów.
Jeśli ktoś poczuł się dotknięty lub urażony, to nie miałem tego na celu. Po prostu niech to wszystkich, którzy mają coś na sumieniu skłoni do refleksji, a najlepiej aby realizowane przez was kredyty były tanie i korzystne, ale dla klientów.
Bo jak widać, da się pomagać nieświadomym ludziom w odzyskiwaniu ich ciężko zarobionych pieniędzy i również przy tym zarabiać – ze spokojnym sumieniem.

Zadzwoń lub umów się na bezpłatną konsultację.

Zadzwoń lub umów się na bezpłatną konsultację.

Wszystkie spotkania są  bezpłatne, ponieważ rozliczamy się dopiero
po odzyskaniu środków lub zakończonym procesie.

Podczas rozmowy telefonicznej ustalimy niezbędne informacje,
aby od razu rozpocząć proces powierzonego mi zadania. 

Podczas rozmowy telefonicznej ustalimy niezbędne informacje, aby od razu rozpocząć proces powierzonego mi zadania. 

Forma spotkania jest dostosowana pod preferencje klientów.
Możliwość przeprowadzenia spotkań online lub osobiście,
a więc odległość nie stanowi problemu.

Forma spotkania jest dostosowana pod preferencje klientów. Możliwość przeprowadzenia spotkań online lub osobiście, a więc odległość nie stanowi problemu.

Napisz wiadomość